Wednesday, May 26, 2010

HAPPY BUFFDAY OLD MAN!!!!

aku ada sorang kawan......

dalam banyak2 kawan...dia la yang paling lama aku kenal...

tapi takdela lama sangat kowt.........over je lebih kan

masuk tahun nih dah 10 tahun ktorunk kenal.....

memula jumap masa form 1 dulu.....

time tuh kitorunk satu hostel....ala zaman adik2 dok asrama dulu kan

memasing gatal nak dok asrama bagai...ko ingat best dok asrama sekolah??? dah masuk ha amik ko....menangis!!!!

first day masuk aku takpat nak recall whether aku perasan dia ke tak...

tapi ekceli first soklan dia tanya aku adalah " eh tadi ko tido kan???"

sbb time tuh aku mmg tgh tdo pon......terbongkang atas katil penat berkemas....first day masuk asrama katanya...

pastu aku pon angguk tanda mengiyakan.......

and then ......ntah......aku pon tak brapa ingat cmner ktorunk rapat

but it was still fresh in my mind yang aku time tuh takot nak rapat ngan dia...

siyes......cube ko tgk gambar dia time sekolah dulu........

dia datang dekat ngan aku....aku lari

dia cekcakap ngan aku......aku wat dunno

dia masa form 1 dulu pandai lukis, pandai kaler2......

swoh ar dia kaler2 ke apa....memang cantik....

mural kat dinding kelas aku pon dia yang cat......

ko mampu??

tak mampu.............

yang penting...........ada satu hari tuh dia kene kelekuk kat kepala ngan ada sorang abang senior nih......pasal apa ntah tak ingat

pastu dia masuk tandas tak keluar2 berjam2....

rupenyer ko tau apa???

dia nangis............. :(

ala2 ratapan seorang anak tiri gitu....

aku la yang g check dia time tuh.......i was like "pehal la mamat sekor nih tak kluar2 jamban ....."

check2 tgh nangis ropernyer.....

naik form 2 dah boleh ngam dah.....

naik form 3 dah kuat gadoh2.....

naik form 4 baik balik...

naik form 5 gadoh lagi nih.....

yang penting lagi skali ye.........5 tahun ktorunk satu skolah...tak pernah satu kelas

aku gi matrik, dia sambung stpm.....

pastu aku masuk U dulu......dia tak abis2 STP lagi......bye2...

skunk nih dia amik masscom kat UITM.....jurnalism......aku amik food biotech je kan

dia sangat bangga okay amik masscom

"masscom sumer open yawww......open......!! happening...!!"

"biotech apa kelas....skema...belajar pasal food...eeew bosan!!"

memang pukimak dowh dia nih.......ske banding2kan kos yang diambil kan

i was like " ko ingt jurnalism yang ko amik tu tak bosan???!!!!" balik2 news ape bagai ntah....sokkaba la magazine la bagai.....setakat sokkaba baik g 7eleven beli kosmo RM1 balik umah baca....takyah nak study segala kan.....dah tu yang aku minat, tu la yang aku amik...taik!!!!



tup tap tup tap aku ngan dia skunk asyik la berkongsi2 cerita kan...

aku siap dah boley agak.......stiap kali dia call aku je, ha mesti ada citer baik nih

"weh cit, malam tadi kan aku soksek soksek bla bla bla.....", cenggitu la dia biasanya

aritu dia tanya aku, "ada keje kosong tak kat pavi...aku nak dowh"

pastu aku pon gigih la kan carik vacancy tok dia segala bagai.......

tup tap kat Marc Jacob nak carik orang........aku pon bgtau la dia

ko tau dia balas mesej apa??

"sape ntah nak keje"

setan aku cakap.......pukimak dowh kawan aku nih!! ( sekali lagi kan ko kene... :p)

tak larat aku nak layan dia lagi dah.....

tapi papehal pon dia memang kawan aku.....kawan tua.....dan dia memang tua dulu dari aku...huhu

and di kesempatan ini........

actually motif aku tulih entry nih adalah untuk mengucapkan....

HAPPY BIRTHDAY SYAER DEAN!!!!!!!!!!!!!!

nanti aku belanja ko dinner k!!!!! sorry takpat celebrate bufffday ko on time...

i busy u.......

neway, buffday dia was 23/5

buffday aku tolak satu / tambah satu.........teka bila???



p/s: 23/5 tahun lepas sambut kat club ye....kelas!!!!!!!



No comments:

Post a Comment