Sunday, August 15, 2010

REMDAN SEASON

Hello hi!
Selamat berpuasa….
Berkumur2 sewaktu mengambil wuduk adalah sunat
Time bulan tak pose

“ala sunat je kot kumur2 nih, takyah la…..”

Time bulan pose especially tghari yang panas terik dengan tekak yang tgh kering….

“isyh sunat beb kumur2 nih……kalo boley nak lebih dari 3 kali”


DING!!
Mozilla Firefox lappy aku wat hal…….takleh main tenet……bodo la!!!
So aku hanya mampo taip blog nih kat Word 2007 dahulu…( as usual)…..sebelum di copy-and-paste-kan ke blogspot…

Neway, hidop aku kucar kacir skunk…
Lately aku smoke toooooo much……..dada aku dah seminggu sakit…since ahad lepas…
Aku batuk2…….sesak nafas…….
Ayooo……..aku dah amik jalan salah nih…..

Kalo main game kat PS kan, whenever aku rasa mcm dah salah jalan, aku mesti load balik and start semula dari awal………main balik dari awal, kumpul balik coin, battle ngan aliens and dapatkan nyawa banyak2…….

But this is real life….terlajak perahu memang la boleh diundur, tapi kalo nasik dah jadik bubur…….menganga je la ko…
Ya im desperate…..
Aku gersang giler skunk nih…….
Sangap…

Im desperate to have a permanent job!!!…….permanent and comfortable…
Tempat aku keje aritu, manager dia mcm sial….
Stress dowh…….siyes aku tak de ati nak g keje pagi2….
At the end, 9 ari je aku keje kat situ…
Aku takde mood!!!
Gaji pon tak dapat……..burn camtuh jer….
Kalo nak gaji, ko tau apa dia kata??

“see you in court”

Ko adalah manager terbaik pernah aku jumpa….!
Ekceli aku tak expert pon perangai dia cmtuh…..sbb masa aku interview ngan dia dulu, dia sangat baik ye…ada halo atas kepala siap2…..
Tgk2 baru first day aku masuk keje…ha amik ko…….dah mula tunjuk ekor dahh……
Naik ari ke-9 aku resign….

Dia kata “ im very surprised ferdi…this is so sudden…u have to discuss with me bla bla bla”

“I haven’t sign your employment letter…….”, I said

Dalam ati aku cakap “please…..just let me go…….alejandro….just let me go”

Agak hauk jugak la keje ngan dia……sbb macam kimak kan…
The moment I hit the door, leaving with relief…….fiuhhhh I said to myself…

“esok takyah datang lagi tempat nih!!!”

Aku g sebelah Tod’s ( sbb ada port smoking)……aku smoke all out…..lega dapat lari dr tempat tuh…..
But in my heart…I was screaming…………………………………….
I called and text all my possible friends…

Aku call Jeya…..
Pastu aku call Eijad…
Aku text Irwan….Syaer…
Nuzul, Baby, Nadia…….

Thanks!! Sumenyer sudi nak tolong aku……

Eijad ajak aku keje kat company dia…

Irwan plak nak tolong aku tanya boss dia nak amik org ke tak…..

Nadia menjemputku bekerja kat tempat dia….

Syaer amik aku flyaway to s.alam….lari dr segala kekusutan….

And at the end…..manager tempat kerja Nadia yang tolong aku …

Without any interview and whatsoever…now aku part timer kat Bangsar Village……

Crabtree& Evelyn….

Tahan la bulan pose nih…..2 minggu je kot….pastu raya hopefully aku dah ada duit sket tok cover balik kerugian berjuta2 rupiah aku nih…..

And from the bottom of my broken heart…….

Aku ekceli dah muak keje retail………penat…….

Aku nak carik keje opis….

Lepas raya la aku consider sterusnya……
Aku call Zahir plak……

“carik je kat Jobstreet…..banyak ma!”, dia kata

Si Zahir dah 3 bulan jadik manager kat company dia……senang idop dia dah ada keje tetap…..
Mmg salah la jalan yang aku amik nih dari awal…….


And now aku nak g penyet2kan pisang….nak wat cekodok for berbuka sat g…

One thing…
I do love my frens….
Rindu kat dorunk sumer…..
Walaupon trend skunk nih sumer org tgh sibok nak ada couple…..aku yang single ni ha im very very thankful ada my frens to be my supportive system…..

Even ahad arituh aku dah plan baik pnyer nak jmpa ada sekor nih….tetiber dorunk text aku nak lepak Asia Café…….teros aku cancel-kan date tuh…….coz spend time ngan kekawan is even more precious….

Walaupon skunk nih aku dah kene kantoi……..wawawawawa sila jangan kantoikan aku menerusi permainan “Truth or Dare”!

Ko tau…..aritu lepak ngan dorunk kat Pak Li main Truth or Dare cam sial dowh….almost terkantoi aku……sempat cover balik……

Neway, payah tau being attached nih…
Member2 aku yang tgh on skunk nih, sumer dilanda 1001 masalah…

Gadoh la…..jeles la….
Balik antar awek mata merah2 la….
Time sms pon leh gado2….
Confuse…..stuck….
Rasa tak selesa…..insecure……mcm2 tau

( ekceli sumer tuh aku dah rasa dulu dah……during my 3-years relationship period)
And now im independent.,…..
And again……my currently favourite song is Little Dreamer..( tak abis2)
Coz I can sing

“ so long my little dreamer I will miss your face~~~~we’ll always stay connected through time and space~~~the journey that we share but now have to leave~~~will live inside of us for eternity …hey~~

K lah…..pisang dah menunggu tok di lecek2 kan…….
Selamat berbuka puasa!!! Jangan smoking di siang hari ye!!

p/s: lesen moto blom renew…….bulan 6 aritu mati…..mak aku dah pokpek2…..

No comments:

Post a Comment