Friday, May 13, 2011

Review of the day.

"Berdoalah kepadaku, nescaya akan Ku perkenankan bagimu. Sesungguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembahKu, mereka ke Jahanam dalam keadaan hina dina"
-Surah Al-Mukmin ayat 60




Setiap daripada kita mempunyai impian dan cita-cita

dan kadangkala ianya datang tanpa diduga....

rezeki datang melimpah ruah, kesenangan membuak-buak

ada yang diuji dengan kepayahan, segala bentuk kesusahan serta kesedihan menjalani hidup..

ujianNya datang pelbagai bentuk...

kadangkala kita diuji dengan kemewahan yang tidak putus-putus..

banyak kali kita diuji dengan payahnya mencari rezeki...

seringkali ia datang dalam bentuk tekanan emosi yang membawa kepada perasaan sedih.

kita hidup di bumi, bukan di syurga

kalau di syurga, petik jari jer semua terhidang depan mata..

tapi hidup kat dunia nih, kita mintak buah mangga yang kat atas pokok, Allah bagi tangga suruh kita panjat pokok tuh and petik buah mangga tuh...

maknanya apa yang kita nak.... Allah bagi, tapi kene usaha.....bukan main petik jari macam kat syurga...

semua tuh nikmat Dia, kalau kita hitung nikmatNya memang tak terkira...

and it depends on our effort to achieve them...

" Sesungguhnya jika kamu bersyukur, nescaya akan Ku tambahkan rezekimu.Tetapi jika kamu kufur, sesungguhnya seksaanKu amat pedih"
- Surah Ibrahim ayat 7


Allah telah berjanji bahawa barangsiapa yang berdoa, akan diperkenankan

Jadi, berdoalah

dan jangan berputus asa.....

tak bermakna hari ni kita doa, esok teros dapat...

saya manusia biasa, juga mempunyai sesuatu untuk dikecapi...

sejak dulu lagi saya memang agak lambat di belakang...

orang lain dah dapat apa yang dorunk nak, saya masih lagi terkial2....

banyak kali saya berdoa....."aku nak yang mcm tuh, nak yang mcm nih"

tapi bukan serta merta saya dapat....

tapi sekarang bila dipikirkan balik......banyak doa2 saya bertahun2 lepas akhirnya termakbul....dan saya sangat2 bersyukur dengan apa yang saya dapat...

bersyukur dilahirkan sebagai seorang Muslim

bersyukur memiliki keluarga yang stabil..

bersyukur mempunyai ibu dan ayah yang menyokong.....

serta bersyukur dengan tubuh badan yang sihat....

cuma sekarang ni ada satu perkara yang buatkan saya stress dan tidak senang....

my life actually going on smooth....

but it's a bumpy road ahead...

so i have to keep on praying....

hoping that He will have some mercy on me...

dahulu doa Nabi Musa 40 tahun baru diberi kurnia......

jadi kita sebagai insan biasa, jangan putus asa dalam berdoa...

till we meet again...

Nyte !

No comments:

Post a Comment