Monday, July 25, 2011

Apa beza NAFAS BARU dengan nafas berbau?

Aku plan nak taruk mp3 atau sealiran dengannya kat dlm blog aku nih, tapi ntah mane ntah button

Endingnya aku dok tukar background picture ngan title sekalik.... :)

Well....inilah yang dinamakan nafas baru


* tapi kalo pakai macam nih boley bernafas ker??



now it's July coming August !

bulan puasa nak tiba...

"Somebody is leaving, because Ramadhan is coming"

familiar tak quote tuh?

neway, last week aku menduduki peperiksaan PTD..aku rasa PTD nih aku taruk kat pilihan yang terakhir...first few choice aku Q41 kowt...

section pengetahuan awam pnyer paper aku rasa mcm out from 60, ada 3 soklan jer yang aku yakin betol

"Tsunami yang melanda Jepun berlaku di kawasan mana?" - Fukushima

pastu yang lain2 aku rasa main baling dadu kot...

tapi esei boley tahan la......aku agak berpuitis sewaktu menulis esei....seronok dpt menulis karangan. yang selebihnya biar Dia saja yang tentukan.

talking about kerja, i gotta say i've learnt a lot selama setengah tahun aku keje in sales area

walaupon nampak mcm picisan, tapi ekceli softskills value yang aku dpt tu sngt2 bernilai..

walaupon orang dok tanya "sampai bila ko nak keje situ?"

and dalam hati memang aku asyik ckp "bila la aku nak dpt keje lain yang lebih sesuai dengan education level aku"

tapi hakikatnyer, kalau kita keje bgus2 pon, tapi nak bercakap tak geti, presentation out, communication skills zero, pressure-handling hancur, time management lintang pukang.....then i think life ain't easy ya!

apa-apa pon......aku amik pengalaman keje nih sbg sesuatu yang bernilai untuk dijadikan platform sebelom bertukar kerjaya ....like people say, "we gotta learn to walk before we run"
*mampu ayat?

Neh !! cmner agaknyer keje time bulan pose?? I'm neves....

puasa tahun lepas aku tak keje.....hidop aku sngt bengong like a stray dog kehilangan ibu

malam berpesta, habis pesta pergi sahur, tidor like pig sampai 5 petang, bangun tido gi pasar ramadhan, masok waktu berbuka makan macam tak ingat dunia *penat tido katanya...then malam boley plak lepak pub ke ntah hapa....endingnya puasa ponteng2...

u know....life kat KL kalo tak pandai jaga diri memang boley sesat....after grad dulu aku memang nak sangat2 dok KL.....mak aku tak kasik..aku bantah....mak nasihat, aku lawan.....mak begging dok Melaka, aku abaikan...

Nah! rasakan murka Tuhan...

Redhanya Allah terletak di atas redhanya kedua ibu bapa,
Murkanya Allah terletak di atas murkanya mereka.

Nah, rasakan balasan yang setimpal...

Member2 lain grad sama2...abis U sama2.....memasing dok keje elok2 ...aku dok sesat memperbodohkan diri...

Up till now aku bersyukur DADAH dan ALKOHOL tidak menjadik teman setia aku..


and yang paling penting, aku bersyukur diberi peluang untuk sedar diri....jadik manusia balik

dan skunk nih aku telah kembali ke Melaka tanah aku dibesarkan sejak umur 4 tahun, sbb lahirnya aku adalah di JOHOR .......( so motifnya apa? )

biarlah aku dok sini jer....dok teman mak ayah aku ni ha.....kekawan lain berhijrah ke KL dpt keje letop2....manager itu ini....Exec itu dan ini......tapi asalkan keje yang aku dpt nih cukup tok aku and masa depan, kira ok arr tuh......ada lebih sok leh kasik mak beli cincin baru katanya.....support abah duit belanja barang dapur....chewah !

*owh ya.....Ramadhan yang mendatang, aku start keje in Food Processing and Production site..i got no idea on how the work will be....just go n see how

so far tak terlintas tok aku bernafas di tempat lain...

lagipon semenjak dah jadik FERRA ni.......aku ada alasan yang serba kukuh untuk tidak meninggalkan kampung halamanku :))))) *at least i'm not alone

unless kalau aku lulus ujian PTD, ha tu citer dah lain....

neway, moral of the story, doa seorang ibu tuh terlalu powerful tau....jangan sakitkan hati dia, jangan buat dia sedih dan jangan tinggalkan dia......

ibu sangat penting, sangat utama.......

siapa selepas ibu?

Ibumu....

selepas itu?

Ibumu...

selepas itu?

Barulah bapamu...

*Hadis Rasulullah SAW.

No comments:

Post a Comment