Monday, October 31, 2011

MATILERRR KALI NI......

Depan mata saya ada semangkuk salad….

Dan saya memang sedang mengunyah salad…

Hey ! saya makan salad tau…..u makan salad? U tau salad tu apa ? *matilerr berlagak

Neway, it’s a good idea thou…

Whenever perot lapar, jadikan sayur2 dan oat serta bubur sbg snek…

Bagus…..sila amalkan kalau nak maintain saiz 0

Owh ya…..sini saya ingin bercerita

Last week saya beli Serious Mass….ekceli memang tak expect akan beli benda tuh…

Eh jap jap…..u tau Serios Mass tu apa ? U penah rasa ? *matiler sekali lagi

Satu hari 2 scoop saya amik…

Ooouh…..hanya satu minggu sahaja berat saya dah naik 2 kilo…

Berita baik dan berita buruk

Yang buruk : saya taknak naik berat….bape kali saya nak cakap…SAYA ENGGAN NAIK BERAT ! PAHAM TAK??

Yang baik : ekceli even berat naik, but at the same time, muscle pon naik.lengan dah makin besar sket nih.. ramai orang tegur “waaa body u dah naik ek…biceps u dah lain” *matilerr show off….ye memang saya nak kasik besar sket….supaya senang nak debik orang.

Conclusion : setiap yang berlaku ada pros n cons.terpulang pd kita cmner nak handle

Ni saya nak share satu benda, ekceli bagi yang aktif main besi , yes we need protein…sbb protein adalah makanan otot. Kalo tkde protein, cmner otot nk grow…kalo otot tak grow, cmner nak bagi cutting nampak cantik….BUT ! there is a but however….

keep in mind that our muscles are living cells just like us !

THEY ARE ALIVE ! THEY NEED NUTRIENTS AS WELL !

Tanpa nutrient lengkap, protein synthesis will be shutted down or in slow progress….muscles cannot perform well, muscle grow will not happen..

Imagine : kalau kita lapar, orang bagi makan nasik putih jer…lauk apa sumer takde…are u guys happy? Then tiba2 ada org bagi ayam masak merah, kangkung belacan ngn udang goreng tepung….are you guys happy?? Sama la….

Even kalo supply protein 24/7…..training bagai nak gilerr…..tanpa supplement vitamins and minerals pon tak guna….

Ok fine, saya nak promote multivitamin sebenarnya…

Tak abis2 saya pomot benda ni kan…sejak entry lepas

Well…u know….saya tak promote benda yang tak bagus….chewah !

MEGA MEN saya dah abis stok….ada saper2 nak ikot gi beli kt GNC?

Ok lah….enough with all the nutrient-thing

Semalam saya pitam kat gym lagi !

Mungkin terlalu excited, atau body shock sbb 2 ari off tak gi training…ntah la…

Tpi yang penting, minggu nih saya kene hardcore sket….since raya haji nak tiba kan….u know…

Evol banyak dera saya…..sbb tu saya pitam *matila tuduh menuduh

Dia kata saya skunk ni dah makin matured ….dulu masa first time jumpa mcm bebudak je *ahhhh fengsan mak

Mungkin sbb tetek saya dah makin naik ? *matila tak malu….

Ouhh seperkara lagi…..evol ngidam cekodok pisang….dia nyer ngidam ngalahkan aku time mengandung dulu tau *matila petir dentam dentum kat luar

Ngidam sampai nyusahkan aku gi Jusco semata2 nak carik pisang sesisir….

Pastu nak kene lenyek2kan pisang tuh sambil bancuh ngn tepung…..air peloh kasik renjis sket…barula namanyer air tangan….*tak gitu??

And then skunk nih dpt tender buat ayam golek lemon ( my favourite ! )

dah leh start marinate…

K lah….nak gi perap ayam...korunk tau ke perap ayam cmner?? *matilaaaaa

Till then ! seeya !

1 comment:

  1. matiler makin mantop sekarang..yes raya haji makin dekat semakin dekat kita mahu ketemu nak show off dan cat walk depan subaidah DP..matiler ramai nak ikot!

    ReplyDelete