Monday, September 21, 2009

I'M A BLOGGER TOO......BUT NEW HERE



hye there!

just wanna say hello to all "blogspotter"...hehehe....sebelom nih aku blogging kat friendster jer....ntah la tetiber jer rasa cm sampai seru nak wat account kat blogspot nih....saje tukar angin kowt...

neway, aku berdarah kacukan cina belah belakang2 ayah aku dan mak aku plak melayu johor....bermata sepet ala2....walaupon dah bukak mata beso2 pon sepet gak....berkulit agak cerah walaupon dah naik hitam sket......bermata gelap of kos.....tapi kalo tgk dekat2...mata aku kaler coklat cair......rambut plak kebelakangan nih dah berkarat gara2 mandi air karat banyak sangat kat kolej tuh....yang paling aku suke adalah kuku aku......sbb dia kaler pink!! olololololololo.....

tambahan sket.....aku student UPM tahun akhir dan maknenye next year la aku graduate....yeaaaaa!!!! tapi skunk kat umah kat Melaka sbb cuti raya.....next week la balik Serdang......

owh ya.....aku lahir kat Johor tapi tak sampai berapa tahun aku dah kene pindah Melaka.....so skunk aku dah lebih 15 tahun mengangkang kat melaka dan aku naik konpius bila orang tanya " ko orang mane??".......nak kata org Johor pon boley nak kata Melaka pon boley....

tapi yang bestnyer......orang ala2 tak cayer aku nih org Melaka ke Johor....sbb ramai org ingat aku nih org Sabah Sarawak...nape ntah.....paling koman pon dorunk ingat aku nih orang utara....weeeeeeee..........aku ada sorang kawan org Sabah...and adala jugak aku belajar sket2 loghat Sabah.....aritu aku g kedai ngan dia and aku pon cakap la gaya Sabah sket.....pastu owner kedai tuh btol2 ingat aku nih org Sabah ko tau.......tetiber dia menggeletis " la makcik btol2 ingat ko nih org sana.....ikikikikikik"

yang paling penting kalo aku g kedai cina, and cashier tuh cakap cina ngan aku, itu perkara biasa....dia cakap "san kuai" ape kejadah sumer tuh, aku anggukkan jer......kasik jer duit nanti dia pulangkan duit baki.....and aku pon blah

so ......that's a bit bout myself.......and one more thing......it's not that i don't know English very much and i don't speak English at all....but i prefer to write, to communicate and to express feelings in Malay rather than those white man language....sbb bagi aku tulih dalam Melayu ni best.....cakap omputih cm terlalu formal bunyiknyer....lagipon takyah la kot nak menunjuk2 konon pandai cakap omputih kan.... sesetengah org tuh dalam blog dia siap fully in English lagi........aku baca pon "ek eleh bosannyer...."

hah lagi satu............aku ske bergaya...like most of the people out there....but im not into fashion too much......just simple2 jek......takdela sampai apa yang aku pakai arini pun nak kene publish kat blog kan.....giler glamour ke apa.....and FYI....aku jenis yang tak berapa nak mengejar popularity.....tak kesah la kalo ramai yang kenal aku ke tak.....aku tak kesah pon......sbb aku nih jenis yang tak berapa nak jaga tepi kain org sangat pon.....i mean, aku takde la sampai nak kene bgtau orang " eh aku ni popular tau kat kolej....eh aku ni glamour tau"....like some people do, right?

chop chop ada lagi......haisyhhh bila mau abis nih.....ni la aku...kalo dapat menaip mmg tak ingat dunia.....mmmmm aku ni jenis yang sensitif towards egoistic....i mean, aku cukup menyirap kalo org sebelah aku adalah seorang ego tahap cik puki......tak ske la org yang suke puji2 diri sendiri.....even kalo ko lebih tinggi dari aku pon...perlu ker nak kerek2??? tak perlu ok nak compare2 ngan aku......ko tinggi pon ko bukannyer ada apa pon......selebet jer aku tengok...busuk plak tuh....

hmmmm...i guess ni dah cukup tok kali ni.....isyhh tadi aku rasa cm banyak jer nak cakap.....takpela......next time kalo aku rasa nak membebel lagi aku post entry baru k!!

arini raya kedua......so selamat ari raya tok sumer!!!!



4 comments:

  1. hahaha.

    banyak gile orang kena perli. LOL
    selamat masuk alam blogspot.
    kehkeh

    ReplyDelete
  2. hehee b4 this penah bce blog ko kat fs..
    now ko dah buat blog sndri..
    gud3~
    ;)

    p/s:aq pun bru ja join blogging neh..hehee

    ReplyDelete
  3. tada!!! blog baru aku!!

    hehe thanks!!

    wanzai: owh ko ada baca blog frenster aku gak ke?? owh ok ok.....skunk aku kat sini dah.....nanti aku follow blog ko k!!

    ReplyDelete
  4. woit.. smpt cik pai ak eh? jibek!! terasa ak...

    ReplyDelete