Friday, August 12, 2011

Sekadar Coretan dan Nukilan...


Beg saya kaler putih.....saya beli beg tuh beberapa tahun lepas, and sejak itu tak pernah2 basuh...

Jadi beg itu warnanya agak kuning .....heeee

3 hari lepas saya rendam beg saya dalam besen besar....besar punyer !!

dengan harapan segala kekuningan dapat dilunturkan....

ouh....ekceli saya mintak mak saya sedikit peluntur yakni Clorox....tapi da abes....*pffftt

Last2 rendaman tersebut sampai arini tak terusik...dok terendam jer dalam besen tuh....

Huh.....arini baru bilas.....ni dah sidai dah kat ampai.....sat lagi kering la tuh....hari pon macam panas membahang jer nih.....

*motif cerita tak best langsung!

ok lah.....sajer jer nak berpok-pek2 sket.....

Pernah dengar satu tempat namanyer BATU BERENDAM tak?

Batu Berendam terletak di Melaka...

Haaaa tu la tempat tinggal saya.....weeeeeee!!


Semalam mama ngn abah bergaduh manja...

Mama janji nak masak sup daging tok berbuka.....tapi last2 dia buat daging masak dalca..

Abah macam dah tak sabar2 nak hirup sup....sekali bukak tudung saji jer "Eh apa ni???"

Ending dia, abah merajuk....

Pastu mama mengadu kat saya.....

tgk syok2 facebook-ing dalam bilik, tiber2 dia masuk...

"Mintak urut sket...lenguh la tangan"

sambil mengurut, sambil dia membebel pasal abah....

dalam hati saya berkata, " mak ayah aku nih tak ubah macam aku ngn evol" *gheheheheh

Gadoh ngn dia best tau......sbb nanti mesti dia yang pujuk.....*pffttt

neway, tadi dia pergi Family Store Batu Berendam...beli bakul sampah

on the way balik, dia call....

"Naper tak reply sms??"

eh ada sms ke? sori tak perasan...



Hah! semalam sahur sesamer ngn dia makan Bihun Tom Yam....pastu perot memulas2 ..tomyam Thai memang kaw-kaw...

then sms dari dia betol2 membuatkan saya tidur lena setelah pulang bersahur....





No comments:

Post a Comment