Thursday, September 1, 2011

Camner raya? Best tak ?



Dah masuk raya ketiga dah...

selamat hari raya !!

mengikut tradisi turun temurun, Hari Raya pertama setiap tahun pasti disulami dengan sesi bermaaf-maafan seisi keluarga..

first sekali, yang paling tua a.k.a sulung mesti datang menghadap ayahanda dan bonda...

diikuti angah...

abang ipar kakak ipar...

dan akhir sekali bongsu..

so setiap tahun, SAYA lah insan terakhir yang meghulur tangan...


seperti tahun2 sebelum, sesi bermaaf-maafan WAJIB disertakan dengan tangisan air mata syawal...

and tahun ini, kakak sulung saya telah merasmikan acara tersebut..

alih2 tengah mintak ampun apa sumer, suara dah tersekat2.....pastu nangis.....dang!!

tetiber darah cuak aku naik...

dah la turn aku last sekali...

pastu satu persatu yang angah pon nangis....kakak ipar aku nangis...makcik aku nangis......abang aku pon nangis!

and yang bongsu plak??

well......tak nangis pon.....i'm strong~ ~

*katanyer*

*takmu nangis-nangis......takmu*

*my brother pon dah join nangis sama..........nangis!!

*my mom and her little sister......ok dah nak nangis* T.T

*ekceli tak nangis pon*

*ni si kecik yang paling banyak nangis aku rasa.....rajin dia nangis :)

tengok tuh.....nangis tanpa henti....

pastu aku pulak jantung dah dup dap dup dap tengok orang nangis sorang-sorang.....turn aku blom sampai lagi nih.....

ok sampai dah turn aku.......ghehehehehe....muka ada mcm cover2 nak nangis ke tak??? :))

i told ya!! den kuat...den tak nangis....omak den gelakkan eden

lega......sesi dah selesai.. :)

muka saya dengan muka mak saya ada iras tak?? ada tak ??

*ending dia, anak buah saya ni jugak yang tak nangis...kan kan kan ???



tengahari tuh kitorunk gi melawat kubur arwah nenek...

betol2 mcm citer Upin Ipin kan...

*sebelah kubur ada pokok ubi.....dulu pokok tu kecik jer...skunk dah lebat leh duduk bawah dia




arwah nenek saya meninggal masa hari pertama SPM...time tuh paper Sejarah

jadi saya tidak berpeluang langsung melihat arwah nenek dikebumikan....

sebab saya sedang menghitamkan borang OMR secara tikam....otak dah melayang time tuh

balik umah petang tuh....arwah nenek dah selamat dikebumi......saya tak dpt nak wish goodbye for the last time..

sedey tak?

ok dah takmu sedey2.....6 tahun sudah berlalu..



neway, ketupat banyak lebih tau.....rugi korunk tak dtg melantak...saya melantak berhabis-habisan...

terlampau banyak santan dalam badan, kepala naik ngantok...

petang tuh saya bantai tido sampai petang..

sudah pasti ini santan kelapa muda......ghehehe..


Font sizeevol marah saya tido dan tak layan dia...

tak sangka raya pertama dia merajuk.....jadi saya pujuk dengan segera...

yeeheeee.......dia akhirnya bertandang ke rumah saya pada malam itu...

bertandang ke Teratak Bonda.....!!

Mama kelihatan gembira menghidang ketupat dan rendang di dapur..

Abah pon sama.....ketawa jer

evol pon banyak borak ngn abah...

bagus la......kalo boley saya nak mak ayah saya terima dia as part of our family....*dang!

yang penting, dia panggil mak saya dengan panggilan "mak"...

elele.....




perot dah kenyang, ktorunk kuar jalan jap gi dating.....tak buat apa pon.....sebab malam tu hujan...best tau....sejukkkkkkk jer.. :)))



well.....begitulah kisah raya pertama saya...

kisah anda pula bagaimana????



p/s : mak saya tanya, "bila ko nak ajak dia masuk islam? "



































No comments:

Post a Comment