Sunday, November 28, 2010

SERAM (18SG) WANITA HAMIL TIDAK DIGALAKKAN MEMBACA....

Memang dari dulu aku takot dengan cerita2 "yang berkaitan".....

dah la aku takot dok sorang2....
and malam tuh mmg aku lonely pon.....coz as usual, aku on9 sorang2 dalam bilik around 12 tgh mlm cmtuh...

until at one time, ada satu lembaga halus mcm tiber2 muncul kat daun pintu...
seriously this is the first time I had this experience...
sebelom nih mak aku ada cakap yang umah aku nih memang menda tu selalu masuk...
dan aku percaya dengan kewujudan "benda2 halus" camtuh...
sbb dia pon makhluk Tuhan gak....
so aku diam kan je la....
tapi skunk aku dah nampak sendiri depan mata.....
and yes.....im neves....


slow2 aku bangun....
bukak pintu and larikkkkkkk!!!!
Mak cik aku tanya "kenapa?"
aku diam....

last2 aku amik penyembur....
sebab aku percaya penyembur2 tu sumer boley halau benda2 mcm tuh...
mmg dari awal lagi mak aku dah stand- by dengan penyembur tuh...

aku amik bawak masuk bilik .....tgk2 benda tuh dah ilang...
mmg betol la mak aku ckp, benda tuh boley tahu niat kita.....bila kita nak g carik jer, dia hilang sekelip mata...

yessssza....aku nampak dia bawah katil...
dengan izin Allah, aku memberanikan diri menyembur benda tu berdas2.....
syukur, benda tuh mati.....
and bley la aku tdo dgn aman.....

*dah kene sembur, kene himpit plak ngn box.....kesian


and penyembur yang aku pakai tuh adalah tak lain tak bukan penyembur Ridsect.....aduyaii
saiz lipas tuh takde la besar mana.....kecik je kot.....halus......LOL

neway, pengajaran tok kali ini??



1) Jangan menyimpan bahan2 yang boleh mengundang kedatangan makhluk2 berkaitan....contohnya ikan cincang yang diawet dengan garam dlm botol tu ha....


2) Serta botol2 "home-made" wine soon to be vinegar......LOL


ekceli tema malam ini adalah : "MARI MENGEMAS BILIK"

thanks for reading... :P

No comments:

Post a Comment