Sunday, November 7, 2010

TAK BERKAT!!!


Malam tadi, seperti biasa....saya keluar rumah untuk makan asap sikit...

Cuaca agak sejuk.....chewah.....feeling...

Time tu baru pas ujan.....nyaman!!

As usual.....aku nak amik reading temperature...

Aku taruk termometer atas pasu.......

and tah cmner...angin kuat agaknyer.....menda tu tergolek2 and terjatuh and pecah berterabur...

aduisyhhhhhhhhh.........pecah la plak!!

yang aku risau, merkuri dalam termometer tuh beracun dol....



"metal tuh wujud dalam bentuk cecair....kalau terkena tangan, akan meresap ke dalam salur darah dan mengakibatkan keracunan merkuri....jika dibiarkan, akan meruap, juga akan menyebabkan keracunan jika terhidu dan kesannya adalah fatal " - bak kata cikgu aku dulu2 plus aku google jap tadi.LOL.


so skunk aku sangat risau..

sbb menda tuh dah meresap masuk dalam tanah......sbb dia jatuh atas pasu

and thank God atas pasu.....

meaning, tak lama lagi pokok bunga mak aku akan mati keracunan...tunggu je la :P

risau plak kalo sesaper tersentuh tanah tuh...

so aku amik penyodok, aku gali tanah tmpt merkuri tu jatuh, and buang kat luar umah...LOL

and pasni takpat lagi dah aku amik reading....waaaaa.....

BUT apa yang aku nak emphasise kat sni adalah...

Ye saya mengaku, termometer tu saya amik tanpa izin a.k.a curik from my lab...

and benda2 curik ni tak berkat kalau guna...tau tak??

benda2 haram nih takkan lama......Allah Taala akan musnahkan satu hari nanti...sebab tak berkat..

siyes malam tadi saya takot bila pikir balik....hmmmm

sebabnyer....malam sebelum tuh saya mimpi termometer tuh pecah....tapi saya buat tak endah jer mimpi tuh.....

LOL....tak sangka Deja Vu..

so kesimpulannyer.....jgn simpan benda2 haram....jgn mencurik

kalo kat umah tuh agak2 ada benda curik, one day mesti akan damage..

agak2 kalo ada curik gelas ke curik pinggan ker...

one day gelas/pinggan tu akan pecah terjatuh...siyes....

itu sahaja tok hari ini.....

semoga Allah selamatkan saya dan keluarga dari keracunan merkuri....amin!

4 comments:

  1. patot laa semua pen yg aku curik tak ada dakwat...

    ReplyDelete
  2. ah ha..amer curi glass carlsberg...dah pecah pon gelas dia.hahha

    ReplyDelete
  3. Que: lain kali curik pensel.....wakaka

    ucop: cmner leh pecah??

    ReplyDelete
  4. nanti ko ngan 1 family termutated jd zombie sbb hidu racun merkuri..hahaha..

    ReplyDelete