Tuesday, November 2, 2010

Welcome Home, Monsoon!!!!

HoHoHO!!!
Greetings from Ferdy Ferragamore!!

bulan oktober yang lalu, cuaca sangat terik..
i mean, super duper terik...
lol.....that was summer i guess

but now it's time to chill yaw!!!
i really love monsoon season!
and yes....i used my thermometer almost everyday to take the temperature...
p/s: not gonna say i stole the thermometer from my lab when i was doing my final year project last time...but "I borrowed it" hokay...

( mampo?? curik sampai tiga batang??? hehek....)


weather last month was terribly hot.....
the highest temperature was 48 degree Celcius...
and please don't say i'm lying.....
and i believe my thermometer was right...
but it was......almost reached 50 degree u know...

so today is 1st November...
elok2 jer 1 haribulan......musim monsoon pon tiba! cheers everybody!!

( it's raining dude!! weeeeeeeeeee.......joom main ujan.....bukak baju sumer!! )


waktu pagi is 25 degree.....
tghari 35....( memang panas la kan )
malam 24.....raining

lol......below 25 tuh should be considered cold tau tak.....i mean...in Malaysia la...
compared dgn Perth, Australia....last Spring was 26 degree....
and now is Summer in Australia...it is 32....

so have fun Malaysian!! we are now even colder than Australia!!

LOL....aku ni dah macam weather forecaster kat TV la plak kan...

by the way, musim tengkujuh kali ini memperlihatkan hujan di sebelah pagi dan malam di beberapa kawasan di Malaysia

dan dijangka akan berakhir March,2011

so apa kaitan suhu persekitaran, panas, sejuk, hujan, kering segala bagai nih??????

well, i have to say that......

langit tak sentiasa cerah

harapnyer panas sampai ke petang...rupenyer hujan di tengahari

laut pula tak sentiasa tenang....

harapkan pagar, pagar makan padi .....ehhh?? pebenda la pulak nih?


neway, sejak akhir2 nih.....banyak drama serta telenovela casting secara live depan mata aku...

ada yang busy ngan esemen...

i mean, standard arr kan....akhir2 semester, stress oiii....esemen berlonggok ye..

yang final year tuh jangan cakap arr....

ada yang buat Final Year Project...mcm aku dulu

ada yang buat Academic Writing....

well well....aku dah lalui sumer tuh.....yeaaaa lega!! and suke plak aku tgk bebudak nih tensi buat tu sumer...

hakhak....lol

and biasa la....kalo dah tensi tensi tuh.....konflik pasti ada weii...

and.....

kalo dah tensi tuh......ko kene hengat...dulu ada tak ko buat benda yang sama kat org lain......

it's KARMA dude.....KARMA!!

haaaaaaaaaaaaaaaa......jeng3....

aku bukan la nak attack sesaper...

but seriously....aku nak attack ko la sebenarnya!!!!!!!!!

aku tau ko mesti baca blog aku pnyer la.......!!!!! takyah mention saper ok!!! sendiri mau ingat arrrrrr.........


Ko nak tau tak Eton......ni aku nak gtau ko satu benda nih!!! isyhhhh aku kalo dah bukak molot....mmg takleh tutup!!

..................................
..................................
.................................................

creet creet creet.........creet

wakakakaka......

no lah.....joke2!!

cuma once upon a time.....

my friend penah bersuka ria tgk aku suffer buat Thesis, Project, Event and all that...

aku agak terasa arr......sbb time tuh i need support ok....

aku laluinya sorang2 beb.....sorang2.....

tapi ko boley plak suke hati kan tgk aku busy last time...

kepala aku berserabut banyak keje seyh.....

nak siapkan Final Year Project ingat senang ke??

plus time tu plak aku MTM kolej, second semester banyak pertandingan kene attend....

plus meeting tetiap minggu....

plus Event kolej ada 2-3...

campur lagi Thesis nak kene taip and edit....pastu g print sampai 2-3 copy

Thesis Presentation ( Seminar ) ko tak kira??

o my God........ko time tuh belom masuk Final Year ko mana paham??

PLUS...

semester sebelom tuh aku Practical...

opis hour bai.....masuk kol 8 kuar kol 5...

balik umah letih kol 10 malam dah tdo.....

esok bangun pagi kol 7 dah kuar umah...

bai letih bai.......

ko boley plak cakap "Yes!! suke aku !! "

O mai God.........

boley plak ko cakap " Aku nanti takpe, Final year aku buat academic writing senang jer....sikit....tak banyak "

O my God........



and now...........

u are in Final Year....

musim stress tok menyiapkan Academic Writing ko dah nak abis dah pon....

so amacam??? tension??

i knoe u were....

and ntah mcm maner......ada plak konflik antara ko ngan kosmet ko ....

hmmm.....

u knoe......this is life....always got ups and downs..

walaupon honestly se-honest honest nya aku rasa mcm nak pergi tgh padang dan jerit "Serve You Right!!!!!!" kuat-kuat pakai mic ...

but deep in my heart......i feel sorry for you....

sorry buddy! this is life u knoe, what do u expect??? benda2 mcm ni biasa la dude.....kekadang kita tak leh biarkan diri kita asyik happy jer...

one day He will send down anger, sad and agony .....just to enlight us.....

"Sesungguhnya segala tiap2 musibah dan kesusahan yang menimpa itu adalah penghapus dosa "

cuma satu je la...

semester depan ko Practical ko tau?

do u aware of that??

and yours gonna take 6 months to complete ...

whereas mine last time was only 2 months sahaja...

itu pon penat ko tau...

and i really suggest to you that u pray a lot to Him...

to guide you through ups and downs.....

sebabnyer kan.........

KARMA boley dtg bila2 tau.....


sbb KALAU aku jadik ko......aku takot hokay..

sbb kalau dulu aku dah dok gelak " ahaha ko kene g pektikal...yess suke aku!"

and then tetiber aku plak yang kene g pektikal......eeeeee takotnyer kalau benda yang sama terjadik kat aku....ko tak terbayang ke benda tuh??


well......

this is how i feel........

not tryin to offend ke apa....

but again, this is how i feel.......

and menda nih aku mmg ingat....dari dulu sampai sekarang...

mmg ko penah buat mcm tuh beb.....pernah...aku ingat

dan aku sangat2 ingat time tuh aku cakap dalam ati " nanti bila tiba masa ko kene mcm aku kene esok, siap la kau "

and tak sangka pejam celik pejam celik.....dah sampai dah "masa" tuh......yeaaaaaaaaaaaa!!!


hey buddy! this is not an offensive blog entry okay!

this is how i feel.....

penah ke aku menipu dalam blog? apa yang aku taip adalah apa yang aku rasa.....lol

and now aku dah graduate....

dan masih lagi belom bekerja....vacancy banyak, tapi nak carik yang menepati ciri2 pilihan tu payah...

seksa ok nak carik keje ( i mean, bagi sesiapa yang takde cable mcm aku ni la )

so aku SANGAT3 berharap .....ko plissssss janganla TER-cakap " ahahaha ko susah nak carik keje....suke aku!" ....LOL

sbb nanti ko tau kan apa consequences dia....

even aku pon takot tau if it happens to you...........

huhu...

neway....

greetings from Ferdy Ferragamore!

1 November 2010

5.03 am ( bila nak tido nih?? )


No comments:

Post a Comment