Wednesday, October 14, 2009

POKCIK....AKU MINAT KAT KAU!!!

"cherry cherry boom boom"

aku tau.....korunk ske lagu ni kan.....

neway, semalam kitorunk ala2 beriya2 la kan nak jog kat padang kawad sebelah kolej aku tuh.....

tambah lagi dengan 2 hari tak dinner ( sampai aku naik giler tgh2 malam carik makanan), aku memang gigih untuk tampak tulang

by the way, on the way nak g padang kawad, sama ada nak ke tak nak, aku kene gak melalui sebatang pokok jambu air yang mana buahnyer sedang masak ranum kemerah-merahan
( tapi tak manis pon)
so aku stop by, maka terciptalah episod petik memetik.....episod ini namanya
"jambu jambu boom boom"
sorang member aku lalu, pastu dia pon join sekaki...

"weh jom songlap rambutan plak", dia cakap

actually kolej aku nih memang di-surrounded dek dusun2 buah.....and tanpa ku sedari
"eh skunk dah musim rambutan ke??"


buah rambutan kat dusun tu melayut2 melambai2 ktorunk ......wah apa lagi...serbu !!!!

Jeya pergi patahkan dahan pokok tuh.....and sumer buah ranum kekuningan berhamburan

"wooooi!!!! ", pak guard tuh jerit

"keluar keluar!!! dah amik buah tuh keluar!!", sial dorunk halau ktorunk

alah takpe.......berkilo2 kot kitorunk petik......ok la kitorunk keluar....actually dah lepas kol 5 dusun memang tokleh masuk pon....sape swoh tresspassing kan

tetiber datang plak Sharil ngan Epul naik motor pet pet pet pet.....

so kitorunk pon wat kenduri..........


at last mana pergi jogging ko???? aku tanya sket...mana????

hahak.......instead of "cherry cherry boom boom"......inilah namanya "jambu jambu boom boom" dan "rambutan rambutan boom boom".....boley???


ok fine!!!! tu cerita semalam rupenyer.....arini ko tau tak.....ni aku nak habaq mai nih....

arini aku ngan epul masuk lagi dusun tuh......punyela gigih kan kekdahnyer....semalam kene halau arini nak masuk lagi ni bai...siap bawak plastik lagi nak kutip rambutan merah mongel2...

tengok2 kitorunk kene kejar dengan apa korunk tau???

DENGAN TRAKTOR !!!!!


pakcik botak mmg sialan ok......kitorunk dah dengar dah bunyik traktor stat enjin....so kitorunk bramboss la cekcepat kan.....reropernyer mmg traktor tu kejar kitorunk betol2 ok.....hanjing aku cakap

bekas plastik penuh rambutan tuh kitorunk kene pulangkan balik kat pakcik tu.....sial kan??? kedekot!!!!

dah!! aku tanak kawan ngan ko lagi....harap2 pasni dusun ko terbakar....

neway, sharil datang bawak sinar cahaya, tinta dan pengalaman....wah tetiber...

dia ajak g Bukit Ekspo naik basikal.......jom!!!! aku cakap

dapat la jugak kumpul geng reramai.....6 orang satu batalion


and on the way tuh kitorunk jumpa DURIAN kat tepi pagar dusun durian tuh....waaaaaaaaaaaaa

dah jumpa takkan wat bodo je kan.....amik je la



kopek pakai tangan......sangat BADANG bukan???

SEDAP ok.....isik dia A++ aku bagi


and then kami pon cm biasa.......photoshoot tanpa ingat dunia



walaupon geram rambutan kene rampas......tapi durian is much better k!!!

neway,instead of the view and the surrounding, one thing i like bout UPM is the ladang bila tiba musim.....sbb korunk leh masuk makan buah sesuka hati....tapi bila musim la....skunk blom lagi....kalo nak kene halau try la masuk....

3 comments:

  1. wuhoo!!!


    jom punggah durian lagi esok!!!
    =D

    ReplyDelete
  2. wei beb,
    aku follow blogspot ko je la..
    haha..
    letak r shout box kat lua..
    sng cket nk bg komen ke hape ke..
    hehehehe..
    cuti sem nih, meh r dtg pahang.
    huhuhu..

    ReplyDelete
  3. scarlett: pahang??vacation ke UMP ker wawawa...

    nanti ko masak arr seksedap time aku datang nanti....hahak....

    ReplyDelete