Monday, December 28, 2009

Apakah resolusi anda?

malam tadi ada meeting pengurusan kolej...
tapi baju korporat aku hilang......boley??
mane ntah aku campak.....last aku nampak tyme balik dari Langkawi aritu......i guess tertinggal kat umah la kowt
bengong la aku nih........menda2 cmtu pun boley hilang.....
puas carik dalam loker tak jumpa2......last2 aku duduk terjelepok atas kursi dan mulakan sesi menaip

neway, new year is just around de corner...

weeeee....weeeee....weeeeee


so does my resolution.....
honestly, bukan stakat tetiap tahun, even tetiap sem pon aku ada resolution tersendiri ( giteww ayat).....
tapi tak penah buat........sbb aku tak larat......wakakakaka

oleh itu untuk entry kali ini.....terimalah...

"RESOLUSI 2010 by fERRAL NIc"

SATU) Memandangkan ni sem terakhir aku ( sob3.....yes3!!) aku naik saksi bahawa aku nak naikkan sket la at least.....pointer aku...uhu....yes!! but how?? i dunno.....uhu

DUA) Ada gak la aku survey2 org lain pnyer resolution...and mostly dorunk kata nak kurangkan tgk wayang la....kurangkan shopping la....clubbin la...karoke la....tapi bagi aku, aku tokleh nak kurangkan sumer tu....it's just a way how im gonna live my life....so cukuplah sekadar kurangkan gula dalam makanan, lebihkan manis dalam senyuman....boley tetibe???

TIGA) Since spending money is my bad hobby.....so i have to start thinkin bout starting a biznez.....hamboi!! biznes konon.....uhuk.....yup....aku nak meniaga sesuatu......tgh nak try usha Trah marketkan produk kat KTDI..ahaks!! boley tak??? untung kita tontong arr...

AMPAT) We are what we eat.....duh!!! dari dulu sampai skunk aku try nak kurangkan makan.....tengok la mcm maner this year.......XOXO

LIMO) jANGAN potong rambut depan!!! biarkan dia panjang.....ahaks!! ni pon termasuk dalam resolusi ke?? sbb dulu aku penah bela panjang rambut depan aku nih.....tgk2 tangan aku gatal g potong.....so i have to wait for another 1 year for it to grow back :(

ANAM) Sila jangan menangguh2 pekerjaan......aku selalu mcm tu.......esok kene hantar, malam ni baru nk stat tanya kawan "eh ko da siap?? pinjam softcopy..."

TUJUH) Be a little systematic.....aku ni jenis yang kalo dapat kertas, lama2 mesti hilang....ayoo....ni pon ntah mane la aku taruk slip exam aku sem2 lpas, slip result...ayooo......payah nyer nak jaga barang sendri

LAPANG) Get a car!!!

SEMBILANG) Rent a house, be independent

SEPULUH) Idea ni datang dari Dr Lai....." I dont want to stop eating genetically modified food this year"




by the way, pejam celik pejam celik......tiada ku sangka setahun telah berlalu....new year celebration tahun lepas aku celebrate with my buddy and kengkawan dia....time tu ktorunk tawaf around KL cuci2 mata tgk bebunga api mencurah2 di langit.....and tahun ni it will be the same too!! cuma ada sikit tentatif lain yang bakal dilaksanakan this coming 1st January nyte..

and kalau di-rate-kan tahun lepas......takde apa yang menarik pon berlaku.....sbb tahun lepas agak gloomy bagi aku....


awal2 tahun, krisis sket ngan dia

upon pertengahan tahun, clash...........i took several weeks to recover

pastu aku kene g pektikal.........malasnyer..orang lain cuti sem...( but it was fun though)

naik sem, aku kene setelkan banyak menda, since i have to sit a position in my college yang betol2 memeningkan pale otak aku

pastu betina2 kosmet aku plak wat taik kat aku....aku tak penah carik pasal ngan dorunk, dorunk plak yang berak tak cebok......sekor2 kepala hotak memang tak open minded.....sesaper yang penah follow friendster blog aku maybe paham kot....

towards the end of the year, result aku drop......tapi aku tak kesah, sbb ia bersesuaian dengan usaha aku....kira puas ati jela....sbb subjek sumer cam ngokngek kan.....


from 1 to 10, i gave my 2009 lebih kuang 4 cmtuh....

so skunk aku nak mulakan 2010 aku ngan sumthing brighter......meaningful....sumthing sweet,seronok dan boley dibuat main....nak tiga2 skali??? jawapannyer kinder bueno yang dalam dia ada permainan tu....dulu ada org tuh penah beli, dalam dia ada permainan siap ngan instruction lagi..."baling alat permainan ke dinding dan ia akan melantun"......ko larat??

and now tahun baru ada lebey kuang 3-4 hari lagi.......before 2009 melabuhkan jubo, ada several things that got better in my life



i got frenz....new frenz....and more frenzies

got to live in my own way.....i found more fun nowadays and guess what?? blondes have more fun u know!!!

in terms of relationship pon da makin baik sket.....mcm laut...dulu berombak2....skunk laut da tenang.....so tunggu nak berlabuh jer....wish for a better future for this open relationship k!

in terms of financial pon da ok a bit..........dulu wallet hanya pada nama...skunk ianya berisik...uhu...and aku pon da pandai berjimat bila tiba tang makan....but tang shopping clothes sorry la...i cant help it


cuma tu lah.....i just wish that this upcoming year would bring me prosperity burger.....coz im dying for the taste of its pepper sauce....dinch!!

hahak!! stop mentioning bout food here.....esok aku ada kelas Bioteknologi Makanan kol 9...
( tetiber......)

oleh itu, tidurlah intan.......dah pukul 2 pagi nih.......sila tidur k!!

seeya!!


3 comments:

  1. tudia siap listkan samapi 10 agi tuh

    ReplyDelete
  2. nice... bis kan duit JPA ko.. lpas tu da x dpt lg.. blanje ak skalik!!!

    ReplyDelete
  3. syaf: uhu.....penat piki tuh.....nombor 2 tu penting tuh.......agar dapat berduet lagi...boley tetiber??

    dean: kene belanja ko?? abis Gucci cmner??

    ReplyDelete